Friday, March 14, 2014

Thoughts about SCA5

http://legalpronews.findlaw.com/article/05a8b986e678bde1a069eb0a9576235e#.UyPxGPldXg9

I am against any kind of Affirmative action. However, this article annoyed me.
What do I think about this bill? I don't care. It doesn't matter if it passes or not.
Why? You can see from the graphs.



There are no big changes in UC system after Prop. 209 but a big change in UC Berkeley. The Asians worship/ idolize UC Berkeley, for me, this is wrong. A famous school does not guarantee a good education. Fame is faint. 


16 comments:

  1. I think you got it totally wrong. Just because of this, you should oppose SCA5.
    If banned Prop 209 has no influence on Latinos and blacks to UC system, why do we want to change it now? With SCA5 passes, you will see Asians line drops dramatically.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mick doesn't agree with me either. But, Peggy and the two kids agreed with me.
      Prop. 209 voted into law in 1996 which banned affirmative action.
      就是因為Prop. 209, Berkeley的black 和Latino students dropped a lot.
      現在Berkeley在喊要恢復Affirmative action, 讓Berkeley如願以償又何妨?
      我就不稀罕Berkeley
      如果所有好成績的Asians都像我一樣的想法
      不要去申請Berkeley
      讓Berkeley充滿black和Latino
      Berkeley還會是名校嗎?
      如果Berkeley不懂得珍惜得來不易的名聲
      就讓它去胡搞瞎搞吧
      East Bay和Davis也不賴呀!

      Delete
  2. 這不是去不去柏克萊的問題,華裔學生當然可以去史丹佛 或其他名校 也有資格。
    這是種族歧視,憑甚麼在美國出生的華裔學生就要受到限制? 他們甚至可以選總統 卻不能進加大?
    他們可以選擇不去柏克萊,但柏克萊沒資格拒絕他們!你們被人欺負卻還不自覺 還認為不稀罕 唉!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 吼!反正It'll not be on Nov. ballot because of the negative response.
      不跟你辯了!

      Delete
    2. 那是因為很多華人站出來 提案害怕而者撤回
      若大家都不在乎 早就過了

      Delete
    3. 我在FB看到很多小朋友說要前進立法院
      但我到yahoo卻只看到一堆抗議新聞,找不到條款
      這是一個小朋友找給我的
      http://www.coolloud.org.tw/node/74709
      又臭又長懶得看...
      你比較厲害,可不可以告訴我
      他們抗議有理or無理?
      謝謝

      Delete
  3. 任何法案對人都都有利有弊,有利的人贊成 有害的反對
    你住豪宅(大陸) 我住康斗(台灣) 我們約定 雙方都可免費到對方家旅遊居住 我一定佔便宜 因為我可享受較豪華的待遇 (政府立場 我們占較多便宜)問題是我的一些家人不爽 因為能去你家玩的是有錢人 要有車才能開去 而窮的家人不但不能去享受 反而你來我家時還要跟你share 電視洗衣機 電腦…很不爽(服貿只利財團不利小商家)所以就說:好!你要來我家可以 但我們得約法三章 你可喝開水不能喝酒 不能看電視 不能用電腦 廁所只准用小間的 ………等等(學生要求逐條審查)我對家人說:拜託!你這樣子人家還會來嗎 惹毛了 peanut也不讓我們去她家了@@" (所以政府不願逐條審查 怕被大陸罵背信也讓別國卻步)

    所以誰對誰錯妳心裡自有定奪了吧!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 哇! I admire you! Thank you!
      如果我copy這個放到我FB
      你會不會不高興?

      Delete
    2. 謝嚕...我晚點去PO...

      Delete
  4. http://accrcw75.pixnet.net/blog/post/56482377

    ReplyDelete
  5. 正反意見我都看了,好像都有道理...不談服貿了...

    ReplyDelete
  6. 早跟妳說事情總有利弊 幹嘛想不透? 聽首歌吧!
    http://www.youtube.com/watch?v=apbeIu-xsac

    ReplyDelete