Friday, September 25, 2015

Northern Indian Curry Chicken北印度咖哩雞



We used to have potluck at our house once a week, but not anymore for many different reasons. How I miss all my friends who departed from my life but they played an important role in my early years here in the US. This is one of the dishes that Peggy used to bring over that I enjoyed a lot. 
Northern Indian Curry Chicken
She put the recipe on her ET's blog which does not exist now. The owner of that website just closed it down without any notification to the members. Luckily, I have a copy. Since her boyfriend is an Indian, I'll say this is a REAL Indian curry chicken dish. Here is the recipe.

想從前每個禮拜,好朋友們都各自帶自己的拿手菜來我家聚餐,但因為很多不同的原因,美好時光不再了,我多懷念移民初期時曾經在我生命扮演重要角色的朋友們...
這盤我愛吃的咖哩雞是Peggy最常做的一道菜,她本來把食譜放在她台灣英語網的部落格裡,只可惜網站說關就關,也沒事先通知我們這些會員.還好,我有保留這份食譜.我想,既然她男朋友是印度人,這道菜應該算是"正統"的印度咖哩雞吧.食譜在這.
(相片應該還蠻清楚的,我可懶得打字放上來,如果Peggy看到這篇的話,希望她懂得我的暗示 
^ _ *)

The recipe is clear enough on the pictures, I don't feel like typing. Maybe if Peggy gets a chance to see this article, she will understand my hint. ^ _ *



I used 2 Tb of curry powder instead of 1/2 tsp; and, I added 1 Tb turmeric. I just thought how a dish can be called Indian dish without turmeric. HA!
PS. Peggy said when her boyfriend cooks this dish, he puts only half onion. I put too much.


香菜is cilantro


 

Peggy把皮都去掉,我只是把比較肥的部分去掉


過水


洗乾淨點,那些泡沫可真倒胃口


我用了三個洋蔥
(Peggy說她男朋友只放半個洋蔥,她放兩個~我...
好像放多了 @@")


1.5 大蒜 bulbs (大概有20瓣左右吧)


番茄別用機器切


Peggy只用了1/2-1 teaspoon的 Curry powder
我先用了 1 Tb, 邊煮邊嚐味道時,又加了 1 Tb
Peggy食譜裡沒加 turmeric (薑黃粉) 我自作主張加了 1 Tb
我只是想,沒加薑黃粉怎能說是印度菜,哈!



冰箱裡有的蔬菜都可以丟進去
(我最喜歡加上 Cauliflower, 可惜家裡沒有)


6 Tb 的橄欖油
先熱大蒜,加洋蔥一直炒...


洋蔥變黃時加薑,辣椒


加咖哩粉,薑黃粉,辣椒粉, 孜然,胡椒粒,月桂葉
炒5分鐘


加番茄再炒5分鐘


加雞肉,加水,加蓋煮到肉熟再加鹽調味


看到冰箱裡還有小半顆高麗菜~一起丟進去


Done!


Peggy says in the recipe that white rice is excellent to go with this dish; but, I don't have jasmine rice at home. Here is what I had. A mixture of brown rice, black rice, oatmeal, barley, and quinoa. It smelled like the food my mom used to feed the chickens when I was a little girl. HA HA! 
Not bad.

家裡沒白米,順手抓了糙米,紫米,薏仁,麥片和quinoa,就湊合著吃吧.味道有點像記憶裡小時候媽餵雞的飼料,哈哈!  




4 comments:

  1. LOL, 你真的啥都加進去了, 想吃的話下次告訴我, 那很簡單準備的. 呵呵

    ReplyDelete
    Replies
    1. 我弄了兩個多小時,哪裡簡單 @@"
      You are so busy with your web stores and dating... 我哪敢...

      Delete